آکیرا توریاما، خالق مجموعه دراگون بال، درگذشت

آکیرا توریاما، آفریننده مجموعه دراگون بال، درگذشت

آکیرا توریاما، هنرمند معروف مانگا و خالق مجموعه دراگون بال در 68 سالگی درگذشت. 

صبح امروز این خبر توسط استودیوی مانگای توریاما، استودیوی پرندگان، در یک نامه عمومی اعلام شد. پرندگان در یک نامه ای که در حساب رسمی دراگون بال ایکس منتشر شد اعلام کرد که توریاما در تاریخ ۱ مارچ به دلیل هماتوم زیر‌دهنده حاد درگذشته است. یک مراسم خصوصی تشییع جنازه برگزار شده و استودیو از طرفداران خواسته است که حریم خصوصی خانواده توریاما را رعایت کنند. می‌توانید شرح کامل را در زیر بخوانید.

اطلاعات؛ عزیزان و همکاران گرامیhttps://t.co/85dXseckzJ pic.twitter.com/aHlx8CGA2M

— DRAGON BALL OFFICIAL (@DB_official_en) March 8, 2024

عزیزان گرامی

با اندوه عمیق به اطلاع شما می‌رسانیم که آکیرا توریاما، خالق مانگا، در تاریخ ۱ مارچ به دلیل هماتوم زیر‌دهنده درگذشت. او ۶۸ ساله بود.

ما از این موضوع اندوه برانگیز متاسفیم، چرا که او هنوز در حال انجام چند اثر با اشتیاق بسیار بود. همچنین، او بسیاری از کارهای دیگری را نیز برای دستیابی به آنها داشت.

او تعداد زیادی عنوان مانگا و اثر هنری را به در این دنیا ترک کرده است. باتشکر از حمایت افراد زیادی از سراسر جهان، او توانسته است بیش از ۴۵ سال فعالیت خلاقانه داشته باشد. ما امیدواریم که جهان منحصر به فرد خلقیات آکیرا توریاما برای مدت طولانی توسط همه دوست داشته شود.

ما شما را از این خبر اندوه‌بار با قدردانی از لطف شما در طول عمر او مطلع کرده‌ایم.

مراسم تشییع با خانواده او و تعداد بسیار کمی از خویشاوندان او برگزار شد. طبق دلایل او برای آرامش، با احترام به شما اطلاع می‌دهیم که ما گل‌ها، هدایای تسلیت، بازدید، ارائه‌ها و دیگران را نمی‌پذیریم. همچنین، از شما درخواست می‌کنیم که از انجام مصاحبه‌ با خانواده او خودداری کنید.

برنامه آینده برای برگزاری یک مراسم یادبود تصمیم‌گیری نشده است، هنگامی که تایید شود، شما را مطلع خواهیم کرد. از شما بابت درک و حمایت تان عمیقاً سپاس‌گزاریم.

آکیرا توریاما در سال ۱۹۵۵ متولد شد و در سن ۲۳ سالگی به عنوان یک هنرمند مانگا فعالیت خود را آغاز کرد. به طور اصلی به دلیل اعمال خود در ویکلی شونن جامپ برای اثرهایی مانند دکتر اسلامپ شناخته شد، اما بزرگترین دلیل شهرت او مجموعه دراگون بال بود. اولین بار در سال ۱۹۸۳ منتشر شد، دراگون بال به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد و یک فرانشیز چندرسانه‌ای بسیار محبوب با چندین جلد مانگا، یک انیمیشن موفق و طولانی، چندین فیلم و تعداد زیادی از لوازم جانبی به وجود آمد. دراگون بال یکی از مانگاهای موفق در طول تاریخ است و همچنین به یک الگوی بزرگ در بازی‌های ویدئویی تبدیل شده است، با ده‌ها عنوان در انواع پلتفرم‌ها.

بازی‌های آینده بر اساس کارهای توریاما شامل دراگون بال: اسپارکینگ زیرو، آخرین نسخه از سری بوداکای تنکایچی، و سند لند، یک بازی نقش‌آفرینی اکشن که در ۲۶ آوریل بر اساس مانگای او در سال ۲۰۰۰ عرضه می‌شود.

توریاما همچنین سبک هنری خاص خود را به بازی‌های ویدئویی مانند سری دراگون کوئست، کرونو تریگر و بلو دِراگون اعطا کرده است.

منبع : gameinformer

نظردهی (بدون نیاز به عضویت)
ثبت


    نظرات